Reviews

Jij en je Leven is er voor jou. Ik vind het heerlijk om klankhealing te geven, sjamanisme, meditatie en natuurbeleving met je te delen. Maar het meest blij word ik wanneer dat jou helpt meer innerlijke rust en kracht te ervaren in het dagelijks leven. Lees hier verhalen van mensen die je voor gingen.

Twee jaar geleden nam je me mee in de wereld van de sjamanistische meditatie. Ik werd er gelijk door gegrepen en ben de opleiding gaan doen. Na twee jaar is er een hoop veranderd. Ik sta veel steviger in mijn schoenen en ik sta dichter bij de natuur. In mijn massagepraktijk kan ik mensen nog beter en dieper helpen door de opleiding. Inmiddels ook zelf al wat klankmeditaties mogen geven en het is heerlijk om te zien hoe diep mensen weg zakken in ontspanning. Dank je wel Stella voor al je wijze lessen! Ik hoop dat er nog veel leerlingen bij jou de opleiding gaan volgen.

Puur, zo wil ik de opleiding van ‘jij en je leven’ omschrijven. Voor mij zijn sindsdien nogal wat dingen in een stroomversnelling gekomen.

Als je op zoek bent naar jezelf kan ik je deze opleiding aanraden!

In je leven kom je wel eens op een bepaald punt
waarbij je naar je gevoel even niet verder kunt.

Alles lijkt te veranderen, je weet even niet Hoe verder of waarheen,
je voelt je naar je gevoel zó alleen.

Even ben je voor jezelf de weg kwijt
en valt je oog bij ‘ toeval’ op een cursus Sjamanisme, meditatie en healing dat wat jouw hartje alweer wat verblijdt.

Na een onderbreking van een aantal jaren ben ik weer opnieuw, maar nu bij Stella gaan mediteren,
waar je innerlijk heel veel over en van jezelf kan leren.

Daarmee aan de slag gegaan, je komt weer bij jezelf terecht,
je weet waar je voor vecht.

Bij beetjes krijg je weer die innerlijke rust, het geeft zoveel inzicht,
dan ga je van binnenuit weer stralen en verschijnt er weer een lach op je gezicht.

Stella, bedankt voor dit leerproces, je bent een lief en zo een warm persoon.
Wat ben ik blij met deze nieuwe kansen in mijn leven,
ik had mezelf geen mooier kadootje kunnen geven.

Want wat heb je in je leven uiteindelijk nodig?
Leven vanuit je hart, dat maakt al het andere overbodig.

Een dank je wel vanuit mijn hart.

Stella neemt je mee op reis naar de nog onbekende of lang geleden uit het oog geraakte delen binnen je zelf.

Zij begeleidt je op deze bijzondere individuele reis met zorg, aandacht, nabijheid en door middel vran trommels, zang, ratel of oosterse klanken. De zorgvuldig gekozen rustgevende geuren maken dat je je diep kunt ontspannen.

Een van de dingen die je snel eigen leert maken is dat je door middel van aandacht voor en focus op je ademhaling tot rust kunt komen en zo de stilte in jezelf weer gaat ervaren. Op je individuele reis naar binnen ontmoet jij je eigen krachtdier, gidsen en andere (on)bekenden. Je merkt dat deze ontmoetingen je weer dichter bij en in contact met jezelf brengen. Je leert weer op je eigen authentieke manier omgaan met de problemen en uitdagingen van alledag. Het gevolg is dat je verandert en sterker op je plaats vanuit jezelf kunt kijken en handelen. Al met al een Helende reis.

Diep in mijn hart wist ik het. Diep weg gestopt….  Wist ik dat ik in een vorig leven een sjamaan of misschien wel een heks was geweest. Ik ben aan de opleiding begonnen, omdat ik wilde weten of het klopte. Het leven heeft me bij Stella gebracht. Precies wat ik wilde,. een vrouw, moeder en echtgenote.

Gewoon iemand die met 2 benen op de grond staat en ook gewoon aan de schoolpoort staat. We gingen een reisje maken naar de onderwereld. Wauw, de eerste reis ontmoette ik mijn krachtdier. De adelaar. Voordat ik het wist vloog ik op zijn rug, zo hoog boven de aarde. Dit was voor mij een nieuwe wereld, grenzen, tijd bestaan niet.

Ook heb ik mijn gids ontmoet, weer iets waar je stil van wordt. In mijn dagelijks leven gebruik ik dit. Vooral om in mijn kracht te staan, waardoor ik meer verbinding voel met moederaarde. Er is zoveel meer als je je openstelt. Ik kan mijn krachtdier oproepen, ik hoef er maar aan te denken en ik BEN mijn krachtdier, wauw. En mijn gids is mijn maatje. Mijn gids raakt me omdat dit zo’n zuivere liefde is, die ik nog nooit ben tegengekomen.

De opleiding bij Stella was voor mij thuis komen na een lange reis….Niet wetende dat de reis nu pas begonnen is naar het licht. Elke keer als er les is, kijk ik er weer naar uit. Elke les is weer een avontuur op zich. Oh wat gun ik iedereen op aarde deze grote schoonmaak van binnen zodat je weer helemaal in je kracht komt te staan, want dat is wat er gebeurd. Emoties gaan alle kanten op maar je leert vooral jezelf goed kennen en komt weer volledig in je kracht en zelfliefde te staan.

Stella voelt als een moeder die haar kinderen zoveel liefde en warmte geeft. Met haar prachtige drums ga je als het ware naar een nieuwe wereld waarin zoveel moois wacht. Ik heb mijn krachtdier ontmoet en mijn gids, ik krijg rust in lichaam en geest en ontmoet andere fijne mensen waarvan ik zoveel leer.

Kortom in één woord: GEWELDIG!

Zelf heb ik meteen een klankschaal aangeschaft en geef ik mijn dochter iedere avond een fijne sessie zodat zij heerlijk kan dromen. Natuurlijk is deze opleiding ook soms confronterend doordat je je eigen angsten gaat aanpakken. In de veiligheid bij Stella kan ik deze angsten overwinnen en ben ik niet meer bang voor het donker. Ik heb mijn vleugels terug en stijg boven mijzelf uit.

Dankzij de opleiding en de wijze woorden van mijn prachtige Sjamaan Stella kan ik de wereld weer aan en kan ik niet wachten wat er allemaal voor moois op mijn pad mag komen. Ook weet ik dat ik moeilijke tijden kan overwinnen en ik heb nu alle ‘tools’ in handen om ook dit aan te kunnen. Dankbaar is het juiste woord om samen te vatten wat ik voel en ervaar. Dankbaar voor het leven en haar uitdagingen.

Lieve Stella, jij maakt deze wereld weer een beetje mooier. Dankbaar dat ik bij jou mag ZIJN. Licht en Liefde,

Het eerste jaar bij Stella gevolgd. Als ik aan Stella denk dan komt het volgende in me op: warmte, liefdevolle ondersteuning, vertrouwen, ruimte, kracht, wijsheid, rust, geborgenheid, openheid. Hierdoor heb ik veel kunnen delen wat ik lang verborgen hield, veel los kunnen laten. Mijn contact met de natuur te herstellen was een diepe wens van mij en dat is uitgekomen maar nog veel meer heeft gebracht. Zo veel liefde en verdieping ervaren dat ik nu met meer zelfvertrouwen mijn eigen weg mag gaan. Ik voel me dankbaar dat ik dit heb mogen beleven met Stella.

Klanken speels en intens, drum ritmes, geuren en andere instrumenten hebben mij een bijzondere trance reis laten ervaren. De benedenwereld met (oer)beelden vertelden mij een symbolisch verhaal waar ik werd uitgenodigd om in dankbaarheid te mogen ontvangen. Een reis waar ik in alle veiligheid mocht Zijn en inzichten kreeg van 2 mooie krachtdieren om nog meer te vertrouwen op mijn intuïtie.

Ik ben wel vaker na een retraite of een workshop met een fijn gevoel naar huis gegaan, maar dit keer was het toch wel speciaal. De workshop werd aangevangen met een oefening om te aarden. Dit werd op een vriendelijke en zachte manier geleid door Stella. Daarnaast hebben we kennisgemaakt met Sjamanistisch reizen. Dit werd ingeleid door Stella, waarna het verloop van de reis werd overgelaten aan de symboliek van ons eigen leven. Hoewel ik de indruk had dat ik het e.e.a. aan het sturen was, waren er kleine dingen die hun indruk hebben achtergelaten. Het derde en laatste onderdeel was de klankheling. Hierbij lig je op een matras in een staat van volledige ontspanning, waarbij diverse geluiden van verfijnde (daar aanwezige) instrumenten door je heen komen. Het klinkt misschien wat cryptisch, maar het leek meer op voelen dan het horen van de geluiden. De gedachte kwam in mij op: “Laat mij hier nog maar een tijdje liggen.” Daarnaast wil nog wel even vermelden dat je tussen alle onderdelen thee of koffie krijgt en een heerlijke vegetarische lunch. Dit alles in een relaxte en open sfeer. Ik vond het echt een topper!

De workshop van Stella heeft me laten ervaren wat sjamanisme inhoudt. De ontvangst was direct warm en vriendelijk. Na een stukje theorie over wat sjamanisme inhoudt, gingen we reisjes maken. Heerlijk begeleid door bijzondere geuren en klanken ontdekken wat er in mijn binnenwereld leeft. Daarin kwam ik mezelf tegen. Andere deelnemers zagen allerlei dingen en ik zag weinig. Daar waren ze weer, verwachtingen.. gevolgd door teleurstelling. Gelukkig vertelde Stella me dat iedereen andere ervaringen heeft. De een is meer visueel ingesteld, de ander auditief, gevoelsmatig etc. En bij de een duurt het langer dan de ander. Daarmee durfde ik de volgende reisjes meer op mijn manier te ervaren, voelen wat het met me deed in plaats van ‘kijken’ of ik iets kon zien. Na een heerlijke lunch zijn we ook nog de bossen in gegaan. Genoten van de stilte, de natuur, de drum, de bomen en een warm kopje thee. Mooie workshop! Een aanrader voor diegene die nieuwsgierig is naar het sjamanisme en dit eens wil ervaren. Warme groet, Anke

Ik was opzoek naar mezelf, door omstandigheden was ik mezelf kwijt geraakt.
Ik kwam terecht bij ,,jij en je leven”,
ben de uitdaging aangegaan en heb een workshop bijgewoond.
In de loop van de dag krijg ik wat meer energie en ik ging weer stromen .
Er ontstond een enorme rust over me heen, ook mede de rust en energie die Stella en de ruimte uitstralen.
Die dag heb ik mezelf weer gevonden en ga zeker verder om nog meer bij mezelf te blijven.

De workshop Sjamanisme, healing en meditatie heb ik als heel relaxend ervaren. Een heerlijk dag waarin je gaat mediteren en je laat verwennen door verschillende instrumenten zoals drums en klankschalen. De trilling die daarbij vrij komt is zo helend, het verrast me telkens weer! De uitleg die Stella erbij gaf (wat sjamanisme inhoudt) paste bij hoe ik in het leven sta. We hebben nog een heerlijke wandeling gemaakt waarbij we bewust werden van ons lichaam en de natuur on ons heen. Stella straalt rust uit en dat heb ik als fijn ervaren. Zeker een aanrader om deze workshop te doen! Ook de lunch was lekker en gezond.

De klankhealing bij Stella ervaar ik telkens weer als een hele fijne en bijzondere beleving! De klanken en intense trillingen resoneren diep in je lichaam. Het brengt je totale ontspanning. Op wonderbaarlijke wijze ontstaat er daardoor meer balans en innerlijke rust en die rust blijft gelukkig nog een hele tijd bij me.

Dank je wel Stella voor de rust-en groeimomenten die je me geeft!

Hopelijk mag ik dit cadeautje nog vaak ervaren!

Ik doe graag mee met de klankhealing bij Stella. Voor mij is het altijd een buitengewone ervaring.In de rustgevende omgeving, met de geur van kruiden en verschillende klanken. Ik ervaar het als een reis. Bij de klankschalen ben ik in de bergen. De trillingen voelen als de wind of langs de zee. En de sjamanistische trommel laat me in gedachten dansen rond het vuur. Naast sterke geluiden zijn er ook verrassende zachte, rustgevende klanken. Aan het eind legt Stella haar handen op mijn hoofd. Het voelt zacht, warm en aangenaam. Bedankt Stella dat ik mee mocht doen!

Oeroude klanken. De slagen van de drum verbinden zich met het ritme van mijn hart. Ben ik in een andere wereld, in een andere tijd? Of ben ik in het hier en nu? Ik hoor de zachte tonen van de fluit, de ratel en klankschaal. De stemmen van de anderen versmelten tot een gezang, en mijn stem doet mee.

Oeroude klanken. Ik hoor de slagen van de drum en ik kom weer thuis.

Lieve Stella. Dank vanuit het diepst van mijn hart. Telkens weer neem je ons mee op reis. De reis naar onszelf en de oeroude bron.

De drum- en chant cirkels onder leiding van Stella zijn voor mij een fijne mix van drum, zang en andere instrumenten. Een avond waar iedereen helemaal op zijn of haar manier aan deel kan nemen. Iedere keer een passend thema met uitleg van wat er kan en mag gebeuren. Stella zorgt voor een vertrouwde, liefdevolle en ongedwongen sfeer waarbij ik me snel op mijn gemak voel. Tijdens de avond voel je ook de verbinding met de groep ontstaan. Ik merk dat die fijne en prettige energie nog dagen bij me blijft. Dankjewel.

De drumcirkels zijn voor mij een ‘warm bad- een feestje’ waar ik echt naar uit kan kijken. Er is een persoonlijk welkom. Een fijne ruimte met een korte uitleg over hoe het verloop van de avond is. Ook al heb je geen drum, voel je welkom want Stella begrijpt dit en heeft er voor gezorgd. Hoewel er ook regelmatig nieuwe gezichten zijn, heb ik snel het gevoel van samen een groep te zijn. Veilig om helemaal los en vrij de klanken van mijn drum en stem te doen laten klinken.

De avond heeft een rustige opbouw naar een soort van hoogtepunt met eigen improvisatie mogelijkheid tot de klanken tot verstilling komen en ik in de verkwikkende ontspanning met de zachte klanken van de harp steeds meer kan laten rusten in de relaxedheid in mezelf. Stella draagt deze cirkel op een kundige en zeer sensitieve manier.

Na afloop is er ruimte voor een kopje thee in stilte of een praatje met een van de deelnemers. Ik bemerk ook de dagen erna hoe goed zo’n avond me doet. Bedankt Stella.

Stella zet vele muziekinstrument(jes) in om ons allen in vervoering te brengen. Er is een mooie opbouw, eerst even landen…. en de natuur neemt ook altijd een plek in ons midden. Er zit een afwisseling in van klanken naar meditatie/stilte. Ze rijkt mooie verdiepende oefeningen en handvaten aan, die je tevens mee kunt nemen naar je dagelijkse leven. Samen drummen en stil zijn. Je krijgt ook voldoende ‘speelruimte’ om intuitief in te zetten op momenten. De kracht van herhaling, uit het hoofd naar je hart.

De drum&chant avond bij Jijenjeleven was een diep naar binnen reizen voor mij. Dat heeft me zeer positief verrast!

Na een fijn en warm landingsmoment door Stella kwamen er verschillende intuitieve collectieve vormen voorbij, waarbij de drum en chant met elkaar geintegreerd werden. Het intuitieve karakter ervan zorgde bij mij voor een persoonlijke reis. Door het actief meedoen kon ik in volle overgave dieper zakken in mijn systeem. Ik werd hierbij overvallen door vaste stukken en blokkades in mezelf, waar ik door de chant en muziek heel fijn doorheen kon breken en ademen. Kortom: effectief kunnen helen en loslaten.

Dit type sessies was nieuw voor mij, maar heeft mij meer aangesproken dan een gewone klankavond, waarbij je de muziek en chant enkel ontvangt. Het actief meedoen brengt bij mij heling en activatie teweeg. Absoluut voor herhaling vatbaar!

Als je je mee laat voeren op je gevoel zonder erbij na te denken kom je achter allerlei waarheden, waarbij je in het dagelijks leven misschien tegen aanloopt zonder het te beseffen. Voor mijn gevoel zag ik mijn spiritueel leider en die liet mij zien dat mijn partner in een veranderingsfase zit en ik meer begrip en geduld moet tonen en ik zie nu in dat dit zo is. Terwijl in het dagelijks leven, ik alleen maar kon zeuren over hem.

In een andere meditatieavond zag ik een diepe overtuiging in mezelf dat ik niet goed genoeg ben en daardoor trek ik dingen in het leven aan waar ik nu in zit plus het verleden herhaalt zich! Ik ben nu blij dat ik daar bewust van ben, anders zou dit mijn hele leven zich blijven herhalen.

Ik vraag altijd voor de meditatie begint om mij antwoorden te geven op bepaalde vragen in het leven en het mooie is, die komen altijd op zo’n avond.

Dus ik kan niet wachten tot het weer woensdag is!

Zonder ook maar enige ervaring met welke vorm van meditatie, werd ik door collega’s getipt om de cursus sjamanistische meditatie bij Stella te volgen.

Wel was ik al jaren geboeid door de spirituele wereld en wilde ik al heel lang iets met meditatie gaan doen.

Dit najaar ga ik een reis maken naar Centraal Azië en Noord China, daar waar het hart van de sjamanen ligt. De combinatie van meditatie en sjamanisme sprak me dan ook meteen aan en de beslissing om me aan te melden was snel gemaakt.

Elke cursusavond gaf een heel eigen intense ervaring, waarbij ‘alles goed’ was. Wat heel bijzonder voor mij was, was te voelen wat de ‘energie’ van de muziekklanken met me kon doen.

De rust die Stella uitstraalt, haar vriendelijke stem en de manier waarop ze de meditatie oefeningen doet, maken dat ik zeker nog meer cursussen en klankreizen wil beleven.

Stella heeft op mijn werk bij Careyn in Woerden een prachtig harpop­tre­den verzorgd in de Kapel, tijdens de herdenkingsdienst voor overleden bewoners en hun nabestaanden.

Tussen de liederen, gedichten en persoonlijke boodschappen door speelde zij verstillende, warme harpmomenten. De mensen waren muisstil; de sfeer voelde sereen en ingetogen. Ook ik was diep geraakt.

Wanneer Stella harp speelt, lijkt het alsof zij één wordt met haar instrument. En wanneer ze daarbij gaat zingen, voelt het als een ‘zachte deken van troost’.
Het was een bijzondere dienst en voor de toekomst willen we Stella vaker inzetten bij onze herdenkingsdiensten.

Wat een mooie plek, Amonines, in de Ardennen.
Het voelde meteen goed en weer als thuiskomen in de fijne energie.
Ik heb bijzonder mooie ervaringen mogen beleven tijdens de  meditaties en sjamaanse reizen welke Stella zo geweldig begeleid!
Ook de klankbelevingen waren erg fijn.
Dank aan de bijdrage van de vrijwilligers van Asharum; het eten was heerlijk!
Ook dank aan de andere deelnemers; de contact momenten heb ik als zeer waardevol ervaren.
Ik kijk alweer uit naar de volgende keer.
Nu mag ik genieten van de doorwerking en verwonder ik mij in de mooie situaties die al meteen plaatsvonden toen ik nog maar net terug thuis was.
Een gevoel van energie en Magie zegt mij dat zich nog meer zal aandienen; ik ontvang het met open armen.
Liefs van Petra.

Ik heb echt het gevoel dat ik veel extra innerlijke rust heb gevonden. Daardoor voel ik me sinds thuiskomst ook heel relaxed en ‘zen’. Ik voel me veel sterker in de gebruikelijke dagelijkse uitdagingen. Nog meer rust en ruimte in mezelf. Nog meer in verbinding met mezelf. Ik merk ook dat ik in het dagelijkse leven steeds minder behoefte heb aan gepraat en gebabbel. Ik vind het steeds fijner om gewoon te zijn en ben heel blij met mijn inzichten. Dat ik veel heb gevoeld, gevoeld en nog eens gevoeld. Dat het ok is waar ik mee bezig ben. En dat het ok is om nog wat dieper te gaan. Dat ik rust mag hebben in en met mezelf.  Stella, ik ben zo blij dat jij op mijn pad gekomen bent en ben je heel dankbaar voor jouw zijn! Asharum Amonines is heel bijzonder. Lieve mensen, zo rustig en relaxed. Heel gastvrij, fijne warme sfeer, heerlijk vegan eten. Fijn huis, mooie meditatieruimtes en prachtige tuin. De bedden zijn echt fantastisch, ik heb heerlijk geslapen! Ook de omgeving is heel inspirerend met bijvoorbeeld de magische hunebedden.